Verzoekje - Reisverslag uit Dukem, Ethiopië van Suzanne Schee - WaarBenJij.nu Verzoekje - Reisverslag uit Dukem, Ethiopië van Suzanne Schee - WaarBenJij.nu

Verzoekje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Maart 2016 | Ethiopië, Dukem

Lieve familie en vrienden,

Het gaat heel goed hier! Heb het opperbest naar mijn zin. Alleen mijn tere blanke (nu inmiddels best wel rode) huidje vind het nog niet zo leuk. Volgende week zal ik een stukje (lees 3 pagina’s) op mijn blog plaatsen over mijn eerste week. Ik schrijf elke dag een stukje. Het is meer een soort persoonlijk dagboek geworden. Het is ook wel handig voor mezelf, zo onthoud ik alles wat ik meemaak.

Ik heb eigenlijk een verzoekje. Nu ben ik helemaal niet zo van het geld werven voor goede doelen maar dit is er echt 1. Eigenlijk zou je het verhaal van hunzelf moeten horen.

Van tevoren had ik gedacht dat Nederlanders een luizenleventje in Ethiopië zouden hebben (qua geld en spullen). In vergelijking met de Ethiopiërs hebben ze veel geld en kunnen ze alles doen wat ze willen. Dat is inderdaad bij alle Nederlandse gezinnen hier uitgezonderd die van Pim en Gerdine. Ze hebben echt moeite met rondkomen en moeten zelfs zuinig leven. Ze hebben een hele zware tijd achter de rug. Gerdine heeft in januari op sterven gelegen en ze heeft het op het nippertje overleeft. Ze is nog steeds aan het herstellen. De hele familie is flink ziek geweest de afgelopen tijd. Pim en Japsrah hebben de bof gehad, Jafeth heeft ook al in het ziekenhuis gelegen. (ik weet niet meer met precies wat)

Nou is het zo dat de auto stuk is gegaan. De auto is een belangrijk ding hier. Het word gebruikt om bijbels mee te vervoeren, ook worden mensen uit de hele buurt ermee naar het ziekenhuis gebracht, wat nog al regelmatig gebeurd. Ze hebben geen geld om te laten maken en al helemaal geen geld om een nieuwe te kopen. Over een auto moet je ook nog is 120% btw betalen bij het aankoopbedrag op. Auto’s zijn hier ook nog is stukken duurder dan in Nederland zonder de btw. De auto laten maken kost omgerekend zo’n €2000,- wat ze eigenlijk niet kunnen ophoesten. Ze zitten er zelfs aan te denken om hun koelkast te verkopen, die onmisbaar is. Nu vraag ik jullie niet om een hele auto voor hun te betalen. Gewoon een kleine bijdrage, alle beetjes helpen! Ze hebben het hartstikke hard nodig. Ze zouden heel graag deze zomer naar Nederland willen, daar zijn ze nu al zo’n 3 jaar niet meer geweest, maar daar is gewoonweg geen geld voor.

Ik zou ze zo graag helpen! Maar in mijn eentje red ik het natuurlijk niet. Ik zou jullie heel dankbaar zijn en zij nog meer!! Hun rekeningnummer staat op de site www.addisalem.nl. Dankjulliewel!!!

  • 21 Maart 2016 - 10:52

    Tante Ria Kleinjan:

    Hoi Suzanne
    wat zit je ver weg zeg ,als je geld wilt innen moet je een rekening openen voor die arme mensen dat lijkt mij een heel goed idee , ik heb verder je site nog niet bekeken maar hoop het te doen
    hartelijke groeten tante Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

De komende 4 maanden in Ethiopië te vinden!

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 80766

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juli 2016

Ethiopia here I am!

Landen bezocht: