Back home - Reisverslag uit Rijssen, Nederland van Suzanne Schee - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Rijssen, Nederland van Suzanne Schee - WaarBenJij.nu

Back home

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Juli 2016 | Nederland, Rijssen

Beste mensjes,

Na een zeer lange en vermoeiende reis ben ik dan eindelijk in Nederland aangekomen. Mijn moeder, Rianne en Danielle stonden me op te wachten in Düsseldorf. Het is wel weer wennen! Het eerste wat me opviel is dat alles hier zo groen is en dat het verkeer zo netjes rijd. Gek, ergens weet ik het natuurlijk nog wel maar je ontwent het toch. En het was kouuud! Het is wel weer lekker om thuis te zijn. Ook nog wel een beetje raar want hier is dan dat bekende zwarte gat. Beetje door het huis drentelen, beetje gitaar spelen, koffers zijn inmiddels uitgepakt. Ik hoop dat ik volgende week m'n draai weer een beetje gevonden heb.


Voor de mensen die het nog niet weten; ik ga volgend jaar waarschijnlijk voor een jaar naar Ethiopië. Ik heb de kans geboden gekregen om 3 kinderen, die afstandsonderwijs bij de Fruytier volgen, te begeleiden. 1 meisje gaat nu voor het eerst emigreren en ook nog meteen van groep 8 naar klas 1. Een ander meisje heeft haar leven lang in Ethiopië gewoond en altijd op Interlakes gezeten. Nu moet ze opeens van een Engels schoolsysteem overstappen naar 3 havo. Verder heb ik dan nog Menno van Jaco en Belinda die 2 vwo gaat doen. Hij wil erg graag op het vwo blijven maar dat gaat nog allemaal niet vanzelf. Allemaal een leuke uitdagingen dacht ik zo!

Het plan is dat ik half september weer vertrek en ergens in juni 2017 weer terugkom. Tussendoor moet ik sowieso nog een keer terug naar Nederland omdat mijn visum voor een half jaar dan verloopt. Ook heb 2 bruiloften ergens gepland staan. Ik ben tussendoor dus nog wel is in het kikkerlandje. Stiekem heb ik er alweer erg veel zin in.

Lieve mensen, bedankt voor de leuke reacties die ik gekregen heb op deze blog en voor het lezen ervan! Ik vond het erg leuk om te doen. Wordt nog vervolgd....

Tot in september!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

De komende 4 maanden in Ethiopië te vinden!

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 1646
Totaal aantal bezoekers 80729

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juli 2016

Ethiopia here I am!

Landen bezocht: