Aangeland! - Reisverslag uit Dukem, Ethiopië van Suzanne Schee - WaarBenJij.nu Aangeland! - Reisverslag uit Dukem, Ethiopië van Suzanne Schee - WaarBenJij.nu

Aangeland!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Maart 2016 | Ethiopië, Dukem

Lieve familie, vriendjes/vriendinnetjes,

Ik ben veilig aangeland in het warme Ethiopie! De reis is soepel verlopen. Toen ik aankwam keek de douane 1x in mijn paspoort, vroeg vervolgens telefoon nr van Pim en Gerdine. Daarna was ik zonder mijn baggage te checken of iets binnen. Ik keek een beetje zoekend rond en er kwam meteen 5 mensen op mij af. Ik kreeg telefoons aangeboden toen ik zei dat ik iemand zocht die mij op kwam halen. Vervolgens werd ik op een stoel gezet en gingen mensen voor mij zoeken. Ontzettend hulpvaardig hier allemaal!

De rit naar P en G huis was ook een belevenis opzich. Ik werd opgehaald met de auto van Geerten en Marleen omdat hun auto kapot is. Ik dacht dat dit de kapotte auto was! Ik had meer het idee dat ik in een monstertruck zat. De wegen waren wel geasfalteerd (het merendeel) maar er zaten afschuwelijk grote hobbels in. Het weggetje naar het huis was meer soort terein rijden. 5 km/h was nog bijna te hard. Pim zei ook nog heel droog; 'Ze zijn hier nog met de weg bezig.'

Aan de geluiden hier moet ik nog wel even wennen. Ik zit bij hun in het gastenverblijf wat naast het huis is. Als buurman heb ik een haan en een schaap. Goeie combi wel. De haan was een beetje van slag door mij en zat om 4 uur al keihard te kraaien. Het schaap deed vrolijk mee. De hele dag staat hier alles open. Er liep vanochtend, toen ik binnen kwam, een kip in de kamer. Dat is hier verder best normaal.

Ik zit nu bij Pim en Gerdine op de laptop.
Hier gaat alles nog super ouderwets met inbellen voor je op internet kunt. Helaas is Whatsapp en facebook afgesloten door de overheid.. Op mobiel is afgesloten. Op de laptop kan ik er nu wel op. Helaas kan ik dus niet zomaar even een berichtje of een foto sturen.

Maar ik zal proberen om de blog goed bij te houden!

Liefs, Suzanne

  • 23 Maart 2016 - 21:56

    Heleen :

    Hoi Suzanne

    fijne tijd daar hoor hety is leuk je verslagen te lezen

    Je tante Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

De komende 4 maanden in Ethiopië te vinden!

Actief sinds 14 Maart 2016
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 80775

Voorgaande reizen:

14 Maart 2016 - 12 Juli 2016

Ethiopia here I am!

Landen bezocht: